Informujemy właścicieli nieruchomości położonych na obszarze Gminy Jarosław, że są zobowiązani do złożenia nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku:
– zmiany wzoru deklaracji,
– zmiany właściciela nieruchomości;
– zmiany stanu osobowego na nieruchomości / należy aktualizować stan zamieszkania na nieruchomości w terminie do 14 dni od zmiany tego stanu/;
– zamieszkania nowej nieruchomości, będzie skutkować obowiązkiem złożenia pierwszej deklaracji za odpady komunalne przez właściciela nieruchomości.
Każda zmiana mająca wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi musi być zgłoszona do 10 dni w formie korekty deklaracji.
W przypadku wątpliwości co do prawdziwości danych zawartych w deklaracji lub korekcie deklaracji Wójt Gminy może zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, określić w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Terminy płatności za gospodarowanie odpadami na terenie gminy Jarosław:
TERMINY PŁATNOŚCI
KWARTAŁ
MIESIĄCE
TERMIN PŁATNOŚCI
I
STYCZEŃ LUTY MARZEC
DO 15 MARCA
II
KWIECIEŃ MAJ CZERWIEC
DO 15 MAJA
III
LIPIEC SIERPIEŃ WRZESIEŃ
DO 15 WRZEŚNIA
IV
PAŹDZIERNIK LISTOPAD GRUDZIEŃ
DO 15 LISTOPADA
Uwaga! Przypominamy o obowiązku przyklejania kodów kreskowych na pojemniki i worki na odpady zmieszane oraz segregowane i bioodpady. Naklejka powinna znajdować się na każdym worku wystawionym do odbioru oraz na koszu na odpady zmieszane. Worki bez kodów nie będą odbierane.
Informujemy, że należność nie wpłacona w terminie staje się zaległością, od której będą pobierane odsetki od zaległości podatkowych, a w przypadku wystawienia upomnienia zobowiązany będzie obciążony kosztami w wysokości 16,00zł.
Urząd Gminy Jarosław zgodnie z ustawą nie ma możliwości wystawiania faktur za usługi.
Odbiorcą odpadów komunalnych w Gminie Jarosław w 2023r. jest Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych „EMPOL” Sp. z o.o., os. Rzeka 133, 34-451 Tylmanowa.
Uwaga!!!
W związku z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach od dnia 01 stycznia 2020 roku wszyscy właściciele nieruchomości są zobowiązani do segregowania odpadów.
Nie ma możliwości zadeklarowania zbierania odpadów bez segregacji.